TÜKETİMİN RENKLERE ETKİSİ

Her rengin insan üzerinde etkisi var. Renklerden etkilenerek karar verdiğimiz anlar ise çok fazla. Renklerin insan psikolojisi üzerinde gerçekten önemli
etkileri var. Dolayısıyla renklerin reklam, pazarlama, iletişim ve medya kampanyalarında kullanımında da bu detay göz önünde tutuluyor. Kısacası bir markanın kurumsallaşma ve markalaşma sürecinde renklerin büyük etkisi var.
Renkler birçok konuda olduğu gibi mutfakta da önemlidir. Yemeğin rengi tüketicilerin aromayı doğru şekilde tanıma yeteneğini etkilemektedir. Renk, alınan hazzı ve lezzeti etkilediği için yemek seçiminde ve tüketiminde önemli bir rol oynamaktadır.
KIRMIZI: İştah açar. Bu yüzden dünyadaki gıda firmalarının çoğu logosunda “kırmızı” kullanır. Kırmızının canlandırıcı etkisi vardır. Enerjiyi, motivasyonu, yaşama sevincini, kan basıncını ve vücut ısısını harekete geçirir.
PEMBE: Sevginin rengi olarak isimlendirilen pembe insanı rahat hissettirir. Bu yüzden bazı mağazalar tezgâhtarlarına “pembe” üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin.
YEŞİL: Bu renk insana güven verir. Özellikle bankalar ve çeşitli kurumlar logoların da “yeşil” rengi çok sık kullanır. Özellikle lokantalar mutfaklarında yeşil rengi tercih eder. Çünkü yeşil bir alanda insanlar daha az mide rahatsızlığı çekermiş. Hastaneler de yeşil rengi kullanan kurumlar arasındadır. Hastane de yeşil rengi gören hasta kendini daha rahat hissediyormuş.
SİYAH: Gücü ve tutkuyu temsil eder. Batı da matemi, Japonya da ise mutluluğu simgeler. Siyah fon olarak kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Örneğin; Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah olan ve gün ışığı almayan odaları tercih edermiş.
MAVİ: Sakinlik simgesidir. Sevgi, huzur, iç dinginliği verir. Sakinliği sağlar, barış duygularını pekiştirir.
NACAR BONCUĞU NEDEN MAVİDİR?
Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir.
Batı da intiharları azaltmak için köprüden atlamasınlar diye köprü ayaklarını maviye boyarlar. Duvarları mavi olan okullarda ise öğrencilerin daha az yaramazlık yaptıkları ortaya çıkmıştır.
Gördüğünüz gibi her rengin bir etkisi var. Ben etkilenmem demeyin. Dikkat edin.