RENKLERİN İŞTAH ÜZERİNE ETKİSİ

Yapılan araştırmalar ortamda kullanılan renklerin iştah durumumuzu etkileyebileceğini gösteriyor. Sıcak renklerin(kırmızı, turuncu, sarı), bireyler tarafından motive edici ve uyarıcı, soğuk renklerin (mavi, yeşil vb.) ise yatıştırıcı özellik taşıdığı görülmüştür. Tüketiciler üzerinde sıcak renklerin kullanımının, soğuk renklere göre daha iyi hisler uyandırmaktadır.
Kırmızı rengi, iştahı uyardığı gibi aynı zamanda kişileri sohbet arttırıcı yönde etkilediği için tercih edilerek restoranlarda karşımıza en sık çıkan renktir. Özellikle fast food restoranların logolarında kırmızı rengi kullanılmasının nedeni olduğunu söyleyebiliriz.
Kırmızı rengi dikkat çekici ve aynı zamanda aşerme isteği uyandıran bir renktir. Kırmızı, kişilerde açlık hissini arttırır ve heyecan ve düşünmeden hareket etme gibi uyarıcı özelliğini taşır.
Turuncu rengi kırmızı gibi açlık hissini uyarır ve bununla birlikte rahatlatıcı bir etkisi de vardır. Yani turuncu renginin kişilerin rahat ve aç hissetmesini sağladığını söyleyebiliriz.
Bir diğer iştah uyaran renk ise sarıdır. Sarı sosyalleşme rengidir ve kişilerin yediklerinden çok konuştuğu şeylere odaklanmasını sağlar. Sarı renk serotonin hormonu salınımına yardımcı olur. Mutluluk hormon salınımı arttığında kişilerin daha mutlu hissetmesi sağlanır. Kişiler de daha mutlu ve pozitif oldukları ortamda besin tüketimlerini arttırabilirler.
Son dönemde restoran ve kafelerde öne çıkan renk ise yeşildir. Yeşil rengi odaklanmaya yardımcı bir renktir ve sindirime yardımcı olur. Bu rengin tercih edilmesinde en önemli etken yiyeceklerin sağlıklı olduğu mesajını veriyor olmasıdır. Ortamın yeşil renk tercih edilmesi yeme isteğimizi arttırmaz ama rahatlık verir , huzurlu hissettirir.
Özetlemek gerekirse sarı, turuncu, kırmızı gibi sıcak tonların iştahımızı arttırıcı etkisi varken mor, yeşil, mavi renklerinin iştahımızı baskılayıcı etkilerinin olduğunu söyleyebiliriz.