2012 yılında başlanan Dursunbey-Balıkesir arasındaki yol genişletme çalışmasında tam 10 yıl geride kaldı. Yol çalışması duble yollarla övünen AKP iktidarı da yolu bitiremezken en son geçtiğimiz Haziran ayında şehrimize gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yolun en kısa zamanda tamamlanacağı müjdesini vermişti. Dün Balıkesir’e Kuzey-Batı Çevre Yolu’nun temel atma töreni için gelen Bakan Karaismailoğlu, geçtiğimiz yıl olduğu gibi “Dursunbey yolu önceliğimiz” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, dün geldiği Balıkesir’de ilk olarak Bandırma Girişi Köprülü Kavşağı ve bağlantı yolları açılışı ardından ise Balıkesir Kuzey-Batı Çevre Yolu’nun temel atma törenine katıldı.
Bakan Karaismailoğlu, ayrıca Bandırma ilesindeki programı kapsamında Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi'nde düzenlenen "Lojistik, Mobilite ve Dijitalleşme Ekseninde Türkiye'nin Ulaşım Vizyonu" konferansında, son 20 yılda yapılan yatırımlar hakkında bilgi verdi.
Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, daha sonra Balıkesir merkezde sırasıyla Balıkesir Valiliğini, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi’ni ve AK Parti Balıkesir İl Başkanlığını ziyaret etti.
Parti binasında düzenlediği basın toplantısında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu Dursunbey-Balıkesir yolunun en kısa zamanda tamamlanacaklarını söyledi.
DEMİR YOLU ATILIMI!
Bakan Karaismailoğlu; hükümet olarak bundan sonraki süreçte demir yolu ağırlıklı bir dönem girdiklerini söyleyerek Balıkesir’in de bu yatırımlardan payını alacağı müjdesini verdi. Bakan Karaismailoğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bugüne kadar yapmış olduğumuz planlı yatırımların sayesinde hem ülkemize hem Balıkesir’e kazandırdıklarımızı iyi biliyoruz. Bu yatırımlar Balıkesirli kardeşlerimizin daha iyi koşullarda yaşamlarını sürdürmelerini sağlayacak ayrıca burada yapacağımız yatırımlar buradaki üretime istihdama ticarete, tarıma, turizme oldukça fazla fazla katkı yapacak.
Ayrıca ülkemizde yerli ve milli adımlar atılıyor. Özellikle demiryolları ve demiryolları araçlarında Türkiye çok önemli mesafeler kat etti. Önümüzdeki günlerde Türkiye’de üretmiş olduğumuz trenimizi inşallah, testleri devam ediyor 10 bin kilometreleri buldu testi onu da önümüzdeki günlerde sertifikalarını aldıktan sonra Türkiye’deki demir yollarında hizmete alacağız.
Ülkemiz son 20 yılda altyapı hamlesi ile değişim dönüşüm yaşadı. Balıkesir’in de içerisinde bulunduğu İstanbul-İzmir otoyolu, Osman Gazi Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu yine bu yıl içerisinde açtığımız Çanakkale Köprüsü Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının gurur duyabileceği alnının akıyla dolaşabileceği mühendislik eserleri bunlar.
Özellikle bundan sonra karayollarında atılımı geçtik şimdi demir yolu ağırlıklı bir dönem girdik. İçerisinde Balıkesir’in de bulunduğu Yenişehir-Bursa-Balıkesir demir yolu hattımızda çok yoğun bir çalışma var. İlk etapta Bursa’ya bağladıktan sonra bunu Balıkesir’e uzatacağız. Yine Balıkesir-Ankara hattında gıpta ile bakılacak yoğun bir çalışma var. Bu da gurur duyacağımız işler.
Demiryollarında yolcu taşıdığımız gibi lojistik anlamda da çok kıymetli. Özellikle üretimi limanlara taşımasında lojistik maliyetleri düşürmesi çok kıymet verdiğimiz bir iş.
BALIKESİRLİLERİN TALEP VE İSTEKLERİ BİZİM BAŞIMIZIN ÜSTÜNDE
Balıkesir genelinde 16 karayolu projemiz devam ediyor. Bunları da en kısa sürede bitirmek için il başkanlığımız ve belediyemizde önemli toplantılar yaptık. İnşallah bunları hızlandıracağız. Bunlar içinde öncelikli olan Dursunbey yolu peşinden Savaştepe yolu hepsinin önceliklerini ve önemini çok iyi biliyoruz. Önümüzdeki günlerde hepsinden sonuç almaya başlayacağız. Bunları bitirdikten sonra yeni planlamalarımız ve yeni yatırımlarımızı yapacağız. Balıkesirlilerin talep ve istekleri bizim başımızın üstünde” dedi.
Yorum yapın