Balıkesir Sanayici ve İş İnsanları Derneği (BASİAD) Güney Marmara Kalkınma Ajansı (GMKA) desteği ile yürüttüğü 24 ay süreli proje kapsamında 15 Balıkesirli firma ile yürüttüğü dijitalleşme çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. Proje ile firmaların e-ticaretteki payının artması hedefleniyor.
Balıkesir Sanayici ve İş İnsanları Derneği yürüttüğü proje kapsamında geçtiğimiz gün dijitalleşme teması ile üye firmaları ile bir araya geldi.
Toplantıda konuşan BASİAD Başkanı Ümit Baysal son 2 yıl, pandemi şartlarıyla hizmet sektörünün yeniden şekillendiğini; e-ticaretin de çok hızla büyüdüğü; şirketlerin her gün yeni çözümler üreterek yeni stratejiler geliştirdiği bir dönem olduğunu söyledi.
BASİAD Başkanı Ümit Baysal: “Yüzde 70’i geçen bireysel internet penetrasyonu, mobil geniş bant aboneliklerindeki artış ve coğrafi konumun getirdiği bölgesel olabilme avantajımız e-ticarette ulusal ve uluslararası anlamda önümüzü açan belli başlı unsurları oluşturuyor. Bu çerçevede, Balıkesir olarak e-ticaret ile ilgili atacağımız adımlarda amacımız, marka ve ürünlerimizin dünya çapında bilinirliğini, pazar payını ve e-ihracatını artırmak olmalı. Kalkınma Ajansı mali desteği ile yürüttüğümüz proje sonrasında bu alana yönelik çalışmayı hedefliyor ve Üye Firmalarımızın dijital ticaretten daha fazla pay almalarını hedefliyoruz.
E-ticaret dijital değişimin en görünür ve dönüştürücü alanı olarak karşımıza çıkıyor. Bu etki şirketlerin teknolojinin olanaklarını kullanarak stratejilerini, operasyonlarını ve insan kaynaklarını da yeniden belirlemeleri konusunda itici bir güç oluşturuyor. Bunun yanında her geçen gün kapsamın genişlediği, rekabetin arttığı ve yeni fırsatların da ortaya çıktığı e-ticarette hedeflenen düzeyde başarılı olmak öncesine kıyasla daha zor olmakla beraber, kullanılabilecek araçların çeşitliliği ve geliştirilen işbirlikleriyle avantajları da bünyesinde barındırıyor.
BASİAD olarak Dijitalleşme açısından önemli bir proje yürütüyoruz. Proje kapsamında yürüttüğümüz çalışmalardan pek çok sonuca vardık. Bunlardan bazıları:
İnternet penetrasyon oranı %90’lara yaklaşan gelişmiş ülke oranlarıyla karşılaştırıldığında, 2016 yılında Türkiye’de %58 olan internet penetrasyonu hızla yükselmiş ve 2020 itibarıyla %78 seviyesine ulaşmıştır.
Mobil cihazların e-ticarete etkisi sadece kullanıcı ve tüketici tarafında değil üretici ve sağlayıcılar tarafında da katkı sağlamaktadır.
Türkiye’de 2015 ve 2020 yılları arasındaki hanehalkı cihaz sahiplik oranlarına bakıldığında en büyük sıçrayışın akıllı telefon ve tabletlerde olduğu görülmektedir. 2020 yılında küresel olarak 3,6 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunmakta olup 2025 yılında ise bu rakamın 4,41 milyar olması beklenmektedir.
Dünyada 16-64 yaş aralığındaki kullanıcılar internette günlük ortalama 6 saat 54 dakika geçirirken, sosyal medya da geçirilen süre 2 saat 25 dakika ile ölçülmektedir.
2020 yılında dünya genelinde yapılan e-ticaret ödemelerinin %44,5’i dijital/mobil cüzdan ile yapılmıştır. 2024 yılına gelindiğinde dijital/mobil cüzdan ile ödemelerin %51,7 düzeyinde olması beklenmektedir.
Türkiye’de mobil temassız yapılan ödeme işlem adeti, 2020 yılında 10 milyon 281 bin, 2021 yılında Aralık ayına kadar olan 11 aylık dönemde ise 18 milyon 701 bin olarak gerçekleşmiştir.
2021 yılının ilk yarısında ülkemizde e-ticaret hacmi 161 milyar TL olarak gerçekleşmiş olup geçen yılın aynı dönemine göre reel büyümede %49 oranında artış gerçekleşmiştir.
2020 yılının son yarısında Türkiye’nin e-ihracatı 1,42 milyar ABD Doları olarak kaydedilmiştir.
Türkiye’nin en çok sınır ötesi e-ticaret yaptığı ülkeler Almanya, ABD ve İngiltere’dir.
Türkiye e-ihracat kapsamında gönderilerde en çok satış yapılan ürün kategorileri; hazır giyim, ev eşyaları, süsler ve aydınlatma cihazları, otomotiv ürünleri olarak sıralanmaktadır.
Balıkesir’de elektronik satış yapabilen şirketlerin sayısında artış yaşanması için KOBİ'lerin dijitalleşmesi ve bu konuda olgunluk düzeylerinin yükseltilmesi gerekmektedir. Bu proje ile hedefimiz budur ve proje sonrasında sürdürülebilirliği sağlamak adına BASİAD olarak mutlak dijital ticaret alanında bölgemizde farkındalık yaratmaya odaklanmak istiyoruz.” Dedi.
Yorum yapın