Markertlerde etiketlerin ışık hızıyla değiştiğini belirten Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Balıkesir Şube Başkanı Kemal Büyükışık, haksız fiyat uygulamanın son bulması için tüketicilerin şikayet haklarını kullanması gerektiğini ifade etti.

Büyükışık, haksız fiyat uygulamanın son bulması için tüketicilerin şikayet haklarını kullanması gerektiğini belirterek, “Asgari ücrete yapılacak olan, beklenenin üzerinde zam haberleri dolaşmaya başladığında, Aralık ayının sonlarına doğru bir etiket değişmesiyle fiyatlarda gereksiz artış yapıldı. Sonrasında asgari ücretin belirlenmesiyle de yeniden fiyatlarda artış yapıldı” dedi.
“Bilinçli tüketici olun”
Peş peşe gelen fiyat artışlarını ‘haksız fiyat uygulaması’ olarak değerlendiren Kemal Büyükışık, “Bunun hukuktaki karşılığı haksız fiil demektir. Bunun cezai şartları var. 6502 sayılı yasa, tüketicilerin haklarının korunması için çıkarıldı. Burada açık ve net bir şekilde haksız fiyat uygulamaları ve stokçuluğun önlenmesi amacıyla çıkartılmış bir yasadır. Tüketicilerin de burada şikayet etme haklarını kullanarak, bilinçli tüketici şeklinde hareket etmeleri gerekiyor. Bu tür karşılaştıkları olaylarda mutlak suretle şikayet haklarını kullanmaları lazım. Fiyatının kısa sürede değiştiğini bildikleri ürünler için hemen fiyat etiketine bakıp, etiketin üzerinde bulunan değişim tarihi mutlak suretle yazmak zorunda. 1-2 gün içerisinde değişmiş bir fiyat etiketi tespit etmeleri halinde bunun fotoğrafını çekip, Alo 175 hattına ya da Ticaret Bakanlığı’nın haksız fiyat uygulamaları kurumuna internet üzerinden şikayet etme hakları var” diye konuştu.
“Ürünün raftaki fiyatı geçerli”
Raftaki fiyatlar ile kasadaki fiyatların farklı olduğu durumlarda raftaki fiyatın geçerli olduğunu söyleyen TÜKODER Şube Başkanı Kemal Büyükışık, “Raftaki etiket farklı, değiştirilememiş ama kasaya geldiklerinde farklı bir ödeme isteniyorsa, tüketicilerin burada yapacakları tek bir şey var. O ürünü almaya mecbur kalmışlarsa alacaklar ama raftaki etiketin fotoğrafını çekecekler. Yine almış oldukları ürünün fişini alarak Alo 175’i arayarak o satış noktasını bildirecekler ya da Ticaret Bakanlığı’nın haksız fiyat uygulamaları kurumuna müracaat ederek gerekli yasal işlemin başlatılmasını talep edecekler” açıklamasında bulundu.
(Ebru Erdem)