Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Demokrat Gazetesi Balıkesir

ÜÇ TREN KAZASI OLDU

Mustafa Koçal

Mustafa Koçal

Bu tren kazaları Pamukova, Trakya bölgesinde ve Konya’da olmuştur.

Peki, bu tren kazaları neden olmuştur?

Tedbirsizlikten olmuştur.

İki türlü ölüm vardır: Birincisi eceli ile ölmek. İkincisi tedbirsizlik yüzünden ölmek. Buna da eceli kaza denir.

Günlük yaşantımızda yapacağımız işlerde mutlaka tedbir almalıyız. Hazreti Ömer(RA) bir gün peygamber efendimize (SAV) “ya Resul Allah, ben devemi bağlamadan yatsam olur mu?” der. Peygamber efendimiz “sen deveni bağla, ondan sonra Allah’a tevekkül ol” der. Yani “tedbirini al” der. Yine âlimlerden birisi “komşunu sev, fakat bahçe duvarını yapmayı ihmal etme” diyor. Bu âlim de tedbiri almayı ihmal etme diyor.

Gelelim tren kazalarına..  Birinci tren kazası Pamukov’da meydana geldi. İktidar İstanbul-Ankara arasında hızlı tren seferlerini başlattı. Bu gün gibi hatırlıyorum.  İstanbul’dan kalkış istasyonunda. dönemin ulaştırma bakanı ve dönemin başbakanı “Bizim acelemiz var. Onun için bu hızlı tren seferlerini başlatıyoruz” diyerek hızlı trene bindiler ve siren çalarak alkışlar arasında yol çıktılar. Hattızatında bu gün ülkemizde seferde olan trenler hızlı tren değildir. Hızlandırılmış trendir. Saatte 250 km. yol yapar. Esas hızlı tren saatte 600 KM yol yapan trenlerdir. Gerçekten hızlı tren bu trenlerdir. Bu İstanbul’dan Ankara’ya sefere başlayan hızlandırılmış trenin alt yapısı yapılmamıştı. Artık İstanbul -Ankara arasında bu tren çalışmaya başladı. Bir müddet sonra bu hızlandırılmış tren Pamukova mevkiinde raydan çıkarak kaza yaptı. 40 civarında vatandaşımız hayatı kaybetti. Bunlar eceli kaza ile hayatlarını kaybetmiştir. Çünkü hızlandırılmış trenin alt yapısı hazırlanmamıştı. Sonra aradan seneler geçtikten sonra alt yapısı yapıldı. İstanbul-Ankara seferlerine başlandı. Olan garip iki makiniste oldu.

İkinci tren kazası Trakya bölgesinde oldu. Kazaya yağmur sebep olmuş. Dere yatağına köprü yapılıyor. Dolgu malzemesi ile dolduruluyor. Biraz fazla yağmur yağınca sel geliyor. Dolgu malzemesini sel götürüyor, raylar havada kalıyor. Kaza bundan dolayı oluyor. Burada hayatını kaybedenler de eceli kaza ile hayatlarını kaybetmişlerdir. Bu menfezi yapan kim ise dolguyu korumak için oraya bir duvar yapsaydı bu kaza olmazdı. Demiryollarında yol kontrolü yapan ekip vardır. Bunu kaldırmışlar. Yol kontrolü yapan ekip kaldırılırsa böyle olaylar kaçınılmaz olur. Burada hem ihmal var hemde geçmiş olaylardan ders almamak var!

Şimdi gelelim Konya’daki iki trenin kafa kafaya çarpışmasına. Bu teknoloji döneminde böyle bir kazanın olmasını mantık kabul etmiyor. Yol kontrolüne çıkan vagon neden bilgisayar sistemi ile kontrol edilmiyor? Sinyalisyon sistemi diye bir sistem var. Nerede raylar üzerinde tren var, bunu gösteriyor. Bu konu ile ilgili bana birisi bir video gönderdi. Ben şaşırdım kaldım. Tek bir ray üzerinde trenler karşılıklı gidip geliyor. Karşılaşma noktalarında ray ayrılıyor tren başka bir raya geçiyor. Karşılaşacağı tren geçtikten sonra tekrar ana yola geçiyor. Her hangi bir aksilik olursa sistem treni otomatik olarak durduruyor. Sinyalisyon sistemi böyle olayları önlüyor. Bu sistem Konya’da yapılmamış. O zaman daha basit olan yol neden kullanılmıyor?

Geçen gün bizim Adnan Menderes Mahallesi’nde -bizim oraya belediye arabası çok geç geliyor- toplu taşımada bekleyip duruyoruz halk otobüsü gelecek diye. Genç bir bayan elinde telefona bakıp duruyor, “Araç şimdi Başçeşme Mezarlığı’nın önünde” dedi. Meğer arabayı telefonundan takip ediyormuş. Böyle bir sistemi neden yol kontrolüne giden vagon da kullanmazlar? Ulaştırma Bakanı “bu sinyalisyon sistemi olmazsa olmazımız değil” diyor.

Teknolojiyi kullandıkları uçaklarda kullanıyorlar da burada neden kullanmıyorlar?

Bu sinyalisyon sistemi yapılmadan neden açılışı yapıldı?

İnsan canı bu kadar ucuz mu?

O zaman teknolojinin bütün imkânlarının kullanıldığı uçaklar neden tercih ediliyor?

Teknoloji imkânlarından yöneticiler istifade ediyor ise. Vatandaşın kullandığı trende de bunun kullanılması gereklidir. Üç tren kazasında hayatlarını kaybedenler eceli kaza ile hayatlarını kaybetmişlerdir. Hepsine Allah rahmet eylesin. Mekânları cennet olsun. Allah ailelerine sabırlar versin. Böyle işler aceleye gelmez. Proje yapılırken ne gibi tedbirler alınacak ise onlar gösterilmiştir. Proje tam olarak yapılmadan o işletme kesinlikle işletmeye açılmamalıdır. Bu projeyi yapan  projeyi tam uygulamadı mı? Yoksa teslim alanlar projeyi eksik mi teslim aldılar? Üç kişinin gözaltına alınması bu olayı kapatmaz. Projeyi yapan ve teslim alanlar da bu işten sorumludur. Saygılarımla.

Türkiye laiktir laik kalacaktır. Ne mutlu Atatürkçüyüm diyenlere! Ne mutlu cumhuriyetçiyim diyenlere! Ne mutlu laikim diyenlere! Ne mutlu Türk milliyetçisiyim diyenlere! Ne mutlu varlığım Türk varlığına armağan olsun diyenlere!

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Please follow and like us:
Please follow and like us:
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ
gazete