Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Demokrat Gazetesi Balıkesir

MAĞDURİYET HAD SAFHADA

MAĞDURİYET  HAD SAFHADA

TÜKODER’DEN COVİD-19 TESPİTLERİ: ‘SALGIN SÜRECİNDE TÜKETİCİ MAĞDUR OLDU’

TÜKODER Balıkesir Şube Başkanı Kemal Büyükışık virüs salgını nedeniyle mağdur olan tüketicilerin ekonomik olarak da zayıf düştüğüne dikkat çekti. Vatandaşın harcamalarında dikkatli olmasını istedi, “ekonomik anlamda daha sıkıntılı günler bizleri bekliyor olabilir” uyarısını yaptı.

 Covid-19 pandemisinde yeni normale dönüş sürecinin başlamasıyla birlikte Tüketiciyi Koruma Derneği Balıkesir Şubesi olağan yönetim kurulu toplantısını gerçekleştirdi. TÜKODER Hatıra Ormanı ve derneğe yeni üye kabulü gündemiyle gerçekleştirilen yönetim kurulu toplantısında şube başkanı Kemal Büyükışık pandemi sürecinde vatandaşların yaşadığı tüketici sorunları hakkında da açıklamalarda bulundu.

TÜKODER Balıkesir Şube Başkanı Kemal Büyükışık özel okullar, yurtlar, düğün salonları, kargo teslimleri ve paket turlar konularında tüketicilerin yaşadığı sorunların çözülmesini istedi. Büyükışık yaşanan sorunların Tüketici Hakem Heyetleri’nde çözülebileceğini dikkat çekerek, tüketicilerin haklarını aramaları noktasında derneğe başvuruda bulunmalarını istedi.

“Pandemi sürecinde tüketiciler mağduriyet yaşadı”

TÜKODER Balıkesir Şube Başkanı Kemal Büyükışık toplantıda şunları söyledi:

“Covid-19 salgın hastalık nedeniyle, virüsün yayılmasını önlemek amacıyla alınan tedbirler çerçevesindeki uygulamalar birçok tüketici mağduriyetini de beraberinde getirmiştir. Bu mağduriyetleri, özel okullar, yurtlar, düğün salonları, kargo teslimleri, paket turlar gibi sıralamak mümkündür. Ayrıca evde kalma nedeniyle internet üzerinden yapılan alışverişlerin yoğun olması da yaşanan sorunlar ve tüketicinin mağduriyetlerini had safhaya ulaştırmıştır.

“Sosyal medya üzerinden alışveriş sıkıntı yarattı”

Kaliteli ve ünlü markalı ürünlerin resimleriyle birlikte sosyal medya hesaplarından linkler oluşturularak, vatandaşların buralardan sipariş vermelerini sağlayarak, verilen siparişi ödeme alındı ise göndermeyerek, kapıda teslimde ödemek üzere sipariş var ise sipariş verilen ürün ile alakası olmayan değersiz herhangi bir ürünün gönderilerek tüketicinin paketi açmasına müsaade edilmesi nedeniyle yapılan ödemeler nedeniyle tüketici ciddi dolandırıcılık yaşamaktadır. Her zaman söylediğimiz gibi vatandaşlarımızı sosyal medya üzerinden alışveriş yapmamalarını istiyoruz. Alacağınız ihtiyacınız olan ürünü, ürünün imalatçısı ya da satıcısının resmi web sayfası kullanarak, gerekli incelemelinin yapılarak sipariş verilmesi, ayrıca alınan ürün ile ilgili fiyatı ve kalitesi hakkında gerekli piyasa araştırmasının yapılarak satın alınması gerekmektedir.

“14 gün cayma hakkınız var”

Vatandaşlarımızın internet üzerinden yaptığı alışverişlerde teslim aldığı tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir cayma bedeli ödemeden, ürünü almaktan vazgeçme hakkı vardır. Bu haktan yararlanmak için satıcı firmaya e-posta ya da iadeli taahhütlü posta yoluyla cayma bildirimi 14 gün süre içerisinde bildirilmesi zorunludur. Ürün ayıplı ise ayıbın görüldüğü ya da çıktığı zaman tüketici seçimlik haklarını kullanabilir.

“Kargonun kaybolması tüketicinin değil, satıcının sorunu”

Verilen siparişlerin kargoda kayıp olduğu yönünde şikayetler yoğunluk kazanmaktadır. Tüketici verdiği siparişin gönderilmesi için herhangi bir kargo tercihi kullanmamış ise satıcı tamamen siparişin gönderilmesini ve kargoyu kendi belirliyor ise ürün tüketiciye teslim olana kadar ki sorumluluğu satıcıya aittir. Yani ürünün kargoda kayıp olması tüketicinin sorunu değil, satıcının sorunudur. Böylesi durumlarda ürün siparişini alamayan tüketiciler firmadan ödemeyi geri talep edebilirler, gelmez ise tüketici hakem heyetlerine başvurabilirler. Tüketici aldığı ürünler ile ilgili sorun yaşadığında haklarını kullanabilmesi için ürün ile ilgili gatura ve diğer belgelerin mutlaka saklanması gerekir.

“Gelen ürün kargo çalışanının yanında açılmalı”

Ürünlerin kargoda zarar gördüğü yönünde şikayetlerde de büyük artış yaşandı. Sipariş verdiğiniz ürün kırılarak ya da taşıma esasında zarar görecek bir ürün ise mutlaka kargo teslim fişini imzalamadan kargo personelinin yanında paketi açarak zarar görüp görmediğine bakılması, zarar görmüş ise kargo personeli ile tutanak altına alınması, tüketicinin yaşayacağı mağduriyetleri önleyecektir.

“Tüketici hakem heyetlerine başvuru rakamları”

Tüketici Hakem Heyetleri başvuru için uyuşmazlık tutarı 6 bin 920 TL’ye kadar İlçe Tüketici Hakem Heyetlerine, 6 bin 920 ila 10 bin 390 TL arası İl Tüketici Hakem Heyetine, 10 bin 390 ve üzeri uyuşmazlık tutarı da Tüketici Mahkemelerine başvuruları yapılmaktadır.

“İhtiyaç sıralamanızı iyi yapın”

Virüs salgını nedeniyle mağdur olan tüketiciler, ekonomik olarak da zayıf düşmüştür. Bu nedenle alışveriş yapılırken mutlaka bilinçli bir tüketici olarak davranılarak ihtiyaç kadar alışveriş yapılmalı, reklamların ihtiyaç sıralamanızı değiştirmesine izin vermemeliyiz. Mecbur kalmadıkça kredi başvurusunda bulunulmamalı, kredi kartı kullanılmamalı, ekonomik anlamda daha sıkıntılı günler bizleri bekliyor olabilir.

“Özel okullar vermedikleri hizmetin karşılığını velilere iade etmeli”

Özel okullarda daha önce yüz yüze eğitim içeren sözleşme yapıldığını ancak coronavirüs nedeniyle uzaktan eğitime dönüştüğü, bu nedenle hizmetin eksik ifa edildiğini, bu nedenle velilere bir indirim yapılması gerektiğini ve bu dönemde öğrencilere servis ve yemek hizmeti verilmediğinden eğer bu ücretler peşin alınmış ise velilere verilmeyen hizmet kadarının iadesi gerekmektedir.”

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ