Site rengi

Tasarım

Geniş
Kutulu
Demokrat Gazetesi Balıkesir

Kanal İstanbul Soruları

Selma Hayal

Selma Hayal

İstanbul boğazı Karadeniz ve Marmarayı birbirine bağlayan su yoludur. Karadenize kıyısı olan ülkeler Akdenize geçmek için bu yolu kullanıyorlar. Peki yine Marmarayla Karadenizi birbirine bağlayan ikinci bir su yolu gerçekten gerekli mi? Hemde bu yapay bir yol olacak.

Kanal İstanbul’u açmak istemelerinin sebebi İstanbul boğazındaki yoğunluğun kazalara ve kayıplara yol açmasıymış. Gerçekten İstanbul boğazı o kadar işlek bir boğaz mı? Son yıllarda ortalama 40 bin gemi geçiyor. Bu oranda yıldan yıla düşüyor. Üstelik İstanbul boğazı ücretsiz. Kanal İstanbul ücretli olacak. Kim bedava boğazı bırakıp ücretli kanaldan geçmek isteyecek sizce?

Kanal İstanbul projesini cinayet projesi diye tanımlayan Ekrem İmamoğlu’nun haklı sebepleri yok mu? Bir birey olarak haklı sebepleri yok mu? Bunu, bari bunu siyaset meselesi haline getirmeyelim. İstanbulumuz ve ülkemiz, milletimiz için en iyisi neyse detaylı olarak mantık süzgecinden geçirip onun kararını verip ona destek çıkalım. Şu kişi A partisinden, bu kişi B partisinden diye düşünerek önyargılı yaklaşmayalım. Ne söylüyor? Söylediklerine delil olarak ne sunuyor ona kulak verelim.

Öncelikle sorular şunlar: Günlük ortalama 115 geminin geçtiği İstanbul boğazı yetersiz mi? 16. yüzyıldan beri zaman zaman konusu açılan bu proje gerçekten gerekli mi? Yoksa yararından çok zararı mı olacak? Bilim insanları bu projeyi nasıl değerlendiriyor? Yeraltı sularının deniz suyuyla karışma riski var mı? Terkes gölüne deniz suyu karışırsa İstanbul nasıl bir su problemi ile karşılaşır? Kanal İstanbul’un güzergahı 1. 2. ve 3. dereceden deprem bölgesi değil mi? Böyle bir şeyin inşası şiddetli depremlere davetiye çıkarır mı? 136 milyon metrekarelik tarım ve orman alanı yok olmayacak mı? Bunun maliyeti milletimizin sırtından ödenmeyecek mi? Zaten var olan bir boğazın yanına yeni bir kanal açmanın getirileri Panama veya Süveyş kanalıyla kıyaslanabilir mi? 6-7 yıl sürmesi planlanan bu proje İstanbul trafiğini nasıl etkileyecek? Çıkacak tonlarca hafriyet nereye atılacak? Balıkçılıkta kayıplarımız olacak mı? Doğal denge bozulacak mı? Kaza oluyor diye yeni su yolu açtınız diyelim kimi nasıl ücretli olan Kanal İstanbul’dan geçmeye zorlayacaksınız, kazalara engel olabilecek misiniz?

Yapılması planlanan güzergahtaki arsalar çoktan parsel parsel satılmaya başlamış. Bu proje tamamen rant elde etmek için planlanan bir projedir. Kanal İstanbul’un ülkemize katacağı bir şey olduğuna inanmıyorum. Bazılarının parasına para katacağından başka…

Please follow and like us:
Facebook
Twitter
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ